FANDOM

Miles Dredd to główna postać antagonistyczna w serialu. Jeden z najpotężniejszych wrogów Max Steela. Wykorzystuje TURBO Energię Maxa aby, przeżyć ponieważ w wyniku wydarzeń z przeszłości musi mieć Turbo Energię. Przerabia ją w czerwoną, negatywną TURBO Energię. Jest to były agent N-Teku, będący również jego współzałożycielem.

Imgres-3

Osobowość Edytuj

Dred pragnie władzy nad ziemią i zrobi wszystko aby ją zdobyć co można zobaczyć kiedy prawie zabił Jima McGratha by wykorzystać jego turbo energię dla osobistego zysku.Dred troszczy się tylko o siebie jak jest to pokazane kiedy poszukiwał wszelkiego sposobu na pozyskanie turbo energi aby przeżyć nie dbając o życie innych.Miles nie troszczy się zbytnio o to z kim musi wspópracować aby osiągnąć swój cel.Miles wydawał się być charyzmatyczny w kontaktach z innymi złoczyńcami, takimi jak Extroyer. Dred jest też cichy,zdradziecki,manipulacyjny i inteligentny. W Maxsimum Morphos Dred ujawnia zamiłowanie do stylu gotyckiego gdyż jego nowa kryjówka jest urządzona właśnie w tym stylu.W tym budynku jest wiele posągów i obrazów nowego gospodarza co oznacza że Dred ma wiele szacunku dla siebie.

Wygląd Edytuj

Miles Dred to wysoki człowiek o niemal bladej, białej skórze. Ma proste, brązowe włosy i czerwone oczy.We wspomnieniach w których występował większość czasu nosił czarne ubrania składające się z czarnych spodni, czarnego garnituru i czarnych butów.Nosi zbroje, która pomaga mu kontrolować turbo energię , którą absorbuje. Główny tryb kombinezonu jest czarny z kilkoma otworkami na klatce piersiowej świecącymi na czerwono.Ramiona zbroi mają ostre krawędzie. W środku jego klatki piersiowej ma urządzenie( które pomaga mu strzelać turbo energią lub ją wchłaniać), które ma kształt diamentu. Takie otwory ma też na dłoniach i ustach swojego hełmu. Jego hełm ma ostre krawędzie na dole, które sprawia, że ​​wygląda jak kozia bródka.

W trybie n. turbo Koks (nazwa wymyślona przez autora artykułu)  , Miles ma większą masę a metalowe części zbroi zmniejszyły się do minimum , zastępuje je negatywna turbo energia. W swoim trybie Miles Dred jest w stanie dodatkowo wchłaniać turbo energię przez usta i klatkę piersiową. Urządzenie na klatce piersiowej wygląda inaczej w tym trybie (Ale nadal ma kształt diamentu). Ponadto, zbroja otoczona jest tak jakby falami Negatywnej turbo energii. Jest też znacznie wyższy niż w jego poprzednim trybie, o podobnej wysokości do Maksa w trybie Turbo Siły. Istnieje również ulepszona wersja tego trybu z jeszcze lepszą wytrzymałością siłą i szybszym pochłanianiem turbo energi.

Umiejętności Edytuj

  • Pochłanianie turbo energii: Miles może pochłaniać nieskończone ilości turbo energii korzystając z otworów w rękach , na klatce piersiowej (na klacie :] ) i ustach (w tym czasie przechodzi też w co raz to wyższe tryby i zaczyna pochłaniać ją kolejnymi otworami w podanej kolejności) a im więcej energii pochłania, tym silniejszy się staje. Początkowo mógł wchłonąć ograniczoną ilość energii, ale później po przeciążeniu i wybuchu zmodernizował swą zbroje , aby mógł wchłaniać turbo energię bez ograniczeń. Stwierdził, także isz ze swoim najwyższym poziomem energi jest w stanie sam walczyć ze wszystkimi siłami N-Teku przez wiele godzin i wygrać. Może również zmienić swój tryb kombinezonu, samodzielnie , nie absorbując turbo energi.
  • Przekształcanie turbo energii: Kiedy absorbuje turbo, automatycznie przekształca ją w jej ,,negatywną" formę .
    • Latanie: Dred może używać otworów w kończynach (rękach i stopach) niczym jetpack czyli wypuszcza w dół wiązkę energi a sam leci w górę .
    • Strzelanie wiązkami promieni z rąk i klatki piersiowej (i nóg ale to używa do do latania): Potrafi strzelać wiązkami energi z rąk i otworu w klatce piersiowej przez co może walczyć z ogromną niszczycielską mocą. 
    • Kula Negatywnej Energii : Dred potrafi łącząc dłonie wygenerować dużą kulę negatywnej turbo energii która zadaje o wiele więcej obrażeń niż jego strzały z rąk.
    • Nadludzka siła: Dred pokazał iż jego siła dorównuje Maksowi a nawet trochę ją przewyższa . Jest wystarczająco silny, by jednym uderzeniem pięści zmiażdżyć naprawdę duże skały, co widać w odc. ,,Zagrożenie sekretnej tużsamości" .
    • Nadludzka wytrzymałość: potrafi z łatwością wytrzymać ataki Maksa , Exstroyera, Toksona, czy Elementorów gorzej z Makinem i Morphosem, ogromne wybuchy energii pocisków itp. , a nawet wysokie ciśnienie wody z głębin oceanu.
  • Transformacja ciała: Dodatkową umiejętnością Dreda jest umiejętność zamiany swojej ręki w niewielkie działo które strzela pociskami z negatywnej turbo energi.

Zdolności Edytuj

  • Inteligencja klasy Super-Geniusz: Oprócz umiejętności które zdobył w wypadku 16 lat temu , Miles to o wiele więcej niż młody, zły naukowiec który w wyniku wypadku otrzymał super moce On jest prawdopodobnie jednym z najmądrzejszych ludzi na ziemi. Jest jednym i jednocześnie najmłodszym ze współzałożycieli N-Teku, a prawdziwym geniuszem gdyż sam stworzył urządzenie, które jest w stanie wchłaniać turbo energię , armie Dred Nautów , ogromne tajne bazy z wypasioną technologią i wiele więcej . Nawet Powietrzny Elementor stwierdził, że jest mądrzejszy, niż na takiego wygląda.
  • Miszcz biznesu (lepszy od Tuska): Dred był niezwykle obeznany w świecie biznesu, w którym stworzył THI , ogromną , światowej klasy firmę (a trzeba dodać że jak zaczynał prawdopodobnie miał 20 lat) specjalizującą się w prawie wszystkich technologiach i biotechnologiach , zwłaszcza w broni. Jego firma w krótkim czasie stała się wielomilionową korporacją.
  • Ekspert taktyczny: Jest świetnym taktykiem zdolnym do formułowania skomplikowanych strategii bitewnych, aby łatwo pokonać swoich wrogów, a nawet sprawić, że będą odpowiedzialni za własną porażkę, jak wtedy, gdy oszukuje Maksa Stila i N-Tek i kiedy ci wysłali pociski z turbo energi aby zniszczyć pociski Dreda ten uruchomił ich samozniszczenie przez co pociski turbo energi rąbnęły w nadajniki N-Teku niszcząc je i pozostawiając ziemię bez ochrony przed inwazją Ultralinków . Kolejny przykład jego zdolności do manipulowania sytuacjami można dostrzec, gdy oszukał Ultralinki, aby zaatakowały bazę N-Teku podczas modernizacji systemu, w której byli narażeni na atak ze względu na wyłączenie systemów obronnych podczas aktualizacji oprogramowania,ale wystawili całą ludzką armie N-Teku i Maksa Stila przed bazę w celu odparcia ewentualnego ataku. Dred bowiem wykorzystał atak Ultralinków jako przynętę, aby tymczasem Extroyer uciekł z więzienia i zdobył dla niego informacje na temat Turbo Gwiazdy z komputera Forgea. Podobną strategię stosuje, udzielając Ultrainką fałszywej informacji o pocisku z tachionem w podwodnej bazie N-Teku w pobliżu pierwszego kawałka Turbo Gwiazdy, wykorzystując atak, by móc spokojnie wydostać kawałek ze skały.
  • Wyszkolony wojownik: Jak pokazuje wiele razy podczas swoich bitew z Maksem Stilem i N-Tekiem, Miles jest zdolnym wojownikiem.

Bronie Edytuj

  • Ręczne działo: Jak wspomniano powyżej, może użyć swojej ręki jako broni, zamieniając ją w blaster.
  • Dred Nauty: Miles dysponuje prawie nieograniczoną armię robotów.
  • Robotyczne robaki (chyba karaluchy): Ma rój robo robali, które wychodzą z jego klatki piersiowej.Pojawiły się tylko w jednym odc. i posłużyły do ,,wyciągnięcia" informacji o nadajnikach z dłowy pojmanego wcześniej Ferrusa. Dowiedziały by się pewnie znacznie więcej gdyby nie ucieczka Forga.

Słabości Edytuj

  • Przeciążenie (dawniej): Podczas swojej pierwszej bitwy z Makem Stilem przeładował się i wybuchł (ale dzięki Nautowi nie zginął). Jednak po tym starciu zmodernizował się, aby mógł pochłonąć tyle energii, ile tylko zechce .
  • Utrata turbo energii: kiedy straci całą turbo energię , staje się słaby i bezsilny a później umiera.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Dreda przed stworzeniem N-Teku .Prawdopodobnie pochodził z bogatej rodziny, zważywszy, że ma nieskończoną ilość pieniędzy na opłacenie swoich popleczników, takich jak pułkownik Jasper F. Castle i jego armia. Możliwe, że był bankierem finansowym N-Teku.

16 lat przed początkiem przygód Maksa Edytuj

Miles Dred był jednym z założycieli N-Teku wraz z Jimem McGrath , Molly McGrath i Forgem Ferrusem . Ta tajna agencja została stworzona, aby chronić Ziemię przed nadchodzącą inwazją Makina. Wspólnie pracowali przy projektach mających powstrzymać i zniszczyć Alfalinka i Makina. Najbardziej znanymi projektami były Turbo Gwiazda i Morphos , który został odwołany ze względu na ogromną moc i jednoczesny brak kontroli . Ostatecznie zespół zdecydował się użyć Turbo Gwiazdy i wszyscy wiemy jak to się skończyło .

Wiadomo, że Dred był nieobecny podczas pierwszej inwazji Ultralinków. Nadal nie wiadomo, jak udało mu się skontaktować z N-Tekiem i z Makinem , a później zdobyć jego zaufanie i stać się jego sprzymierzeńcem.

Przed Turbo Gwiazdą, Dred stworzył urządzenie, które było w stanie pochłonąć i wykorzystać energię Jima do celów Milesa . Postanowił więc użyć go podczas testów z Turbo Gwiazdą. W pierwszych minutach test sprawdzał się dobrze, dopóki Dred nie użył swojego urządzenia, by pochłonąć energię Jima, i wszystko potoczyło się okropnie: urządzenie utknęło na piersi Strachu, Jim został prawie zabity, a Stil został wyłączony i nieco popsuty . Po tym incydencie, Dred jakoś zdołał uciec z bazy i nie był widziany , co sugeruje że wielu agentów N-Teku , zostało zabitych w tym incydencie. Przez brak jego obecności kierownictwo N-teku uznało że zginął z Jimem , jednak później okazało się, że Dred był wciąż żywy i potajemnie stworzył THI , w którym stworzył armie robotów , uzbrojenia i bio-androida Jasona Naughta , który zarządzał firmą, podczas gdy on tworzył plan, który miał go uratować i dzięki któremu miał dobyć turbo energię.

Ciekawostki Edytuj

  • Wydaje się mówić z brytyjskim akcentem.
  • Dred bardzo nienawidzi Makina , jak to widać w Inwazji Ultrainków część pierwsza , kiedy dostał od niego wiadomość, a on po jej skończeniu pogroził mu pięścią . Jednak nie wiadomo, dlaczego tak bardzo go nienawidzi .
  • Jego internetowa biografia na oficjalnej stronie Maka Stila mówi, że ma 34 lata. W porównaniu do innych współzałożycieli N-Teku , jest najmłodszy z nich, mając zaledwie 18 lat podczas tworzenia organizacji.
  • Miles Dred stworzył własną wersję podstawy Turbo Gwiazdy która była widziana we, Nas dwóch i extroyerze .
  • Jego nazwisko było stale błędnie pisane jako "Miles Dread" na wielu stronach Max Steel przez co w 2015 roku jego nazwisko oficjalnie zmieniono na Dread, nawiązując w ten sposób do Johna Dreada, jednego z największych wrogów, z którym zmierzył się oryginalny Maks Stil. Miles, wraz z Jasonem Nautem, mają pewne cechy agentów DREAD (dowodzonych przez Johna w serii z 2000 r.) . Niektóre z nich to ich charakterystyczne cechy.
  • Jest postrzegany przez Morphosa jako ojciec .
  • Po ożywieniu Morphosa wykrzyknął: " Żyje! On żyje! ", Co jest nawiązaniem do Frankenstaina.
  • Biorąc pod uwagę, iż Dred ma zdolność tworzenia własnych trybów i kontrolowania własnej energii, można go uważać jako zły odpowiednik Maksa Stilla .
  • Możliwe, że Dred jest być artystą, ponieważ ma wiele obrazów o sobie (a także o Morphosie) w swojej posiadłości.